pressreviewblog

Debate around the web

In links on June 25, 2009 at 4:44 pm

Guardian readers have reacted angrily to the newspaper’s coverage of the BBC expenses story – in particular the claim from DG Mark Thompson for breaking off a holiday to deal with Sachsgate.

Andrew Mackinlay MP is seeking damages of £100,000 from Newsnight – via Press Gazette.

A senior judge has expressed concern at the lack of court reporting – just days after PCC chair Baroness Buscombe made similar remarks at the PCC open day.

Glen Johnson is suing Mirror Group newspapers for a story that (may have) implied that he might be joining Liverpool in December 2008 and acted inappropriately in doing so. Glen Johnson is expected to become a Liverpool player in the next few days.

Peter Tatchell has expressed concern at the decision on Pink News to no longer produce a physical version of the newspaper.

Peter Oborne is concerned that the move away from the self-regulation of parliament will reduce the accountability of MPs.

The BBFC has received complaints about Judi Dench swearing in a James Bond film and its classification of Batman.

The Daily Telegraph has paid libel damages to an intelligence expert it claimed had leaked information to the media before the Iraq war.

UPDATE: Alastair Campbell has blogged about how an inaccurate claim about him (and Lord Butler) from John Kampfner led to a donation from the Spectator to leukemia research.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: