pressreviewblog

Debate around the web

In links on June 16, 2009 at 4:37 pm

Anton Vowel asks whether the decision by The Times to ‘out’ the policeman behind Night Jack means that the newspaper should reveal its sources.

The Croydonian asks how the Telegraph claimed that “The Turks & Caicos Islands lie at the tip of the Bermuda Islands Chain” despite the 915 miles between the islands.

The Beckham’s have received an apology from a nanny who sold her story to a newspaper. They have also received a payment for an inaccurate article in The People – via BBC News

Robert Peston asks ‘should we trust the regulators?’ in response to proposals by the British and American governments to strengthen the role of financial regulators in light of the credit crunch.

Journalism.co.uk asks if the Telegraph failed by keeping expenses process and data to itself whilst Paul Bradshaw calls on every news organisation to have a datastore.

The Mail on Sunday has apologised to Allan Peters after a complaint to the PCC. “Mr Allan Peters complained . . .  that an article inaccurately suggested that he had attended a skiing trip for Royal Protection Officers to Klosters paid for by the taxpayer. He made clear that he was in Klosters on a private skiing trip, which he had funded entirely himself. He retired from the Police service ten years ago.”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: